Een purpose wordt niet bedacht, deze wordt gevonden.

Wij helpen organisaties hun purpose te vinden. Opdat zowel hun sociale impact, hun winst en hun medewerkers groeien.

Een purpose vinden is een iteratief proces, dat even tijd nodig heeft. Zo’n proces kent een aantal stappen. Het vraagt onderzoek, reflectie en onderling uitwisselen van ervaringen.

Ontstaansgeschiedenis

Zo richten we ons op de ontstaansgeschiedenis: met welke bedoeling, naast winst maken, is de organisatie opgericht?

The Inconvenient Truth

We kijken ook naar wat we noemen ‘the inconvenient truth’ van de organisatie. Wat ziet de organisatie als het grootste onrecht in hun markt, bedrijfstak of wereld waarin ze leven?

Kaas maken zonder koeien

Het is de kunst vervolgens een vertaling te maken naar integere producten en diensten die een bijdrage kunnen leveren aan het maatschappelijke thema dat je aan het hart gaat. Dat vereist moed. We hebben het bijvoorbeeld over vleesloos produceren bij een vleesverwerkend bedrijf en kaas maken zonder koeien.

Deel dit artikel