strategie
creatie
Het omzetten van de purpose naar aansprekende doelen en een realistisch plan van aanpak
Onherstelbare groei realiseren, daar zijn ze goed in.
- Unilever
Wat wij vaak horen...
“Wij hebben onze purpose, onze ‘why’/visie wel scherp. Waar we meer moeite mee hebben is hoe dit te vertalen naar aansprekende doelen. Hoe hier een goed en realistisch plan van te maken. En hoe we dit naar de rest van de organisatie kunnen communiceren.
Hoe mooi zou het zijn als we met aansprekende en realistische plannen de mensen in onze organisatie zo enthousiast kunnen maken, dat zij hier, als vanzelf, volop mee aan de slag willen gaan.”
​
​
Onze Droomfabriek Aanpak
Uitgaande van een mooie en betekenisvolle purpose gaan we aan de slag om deze concreet uit te werken in aansprekende doelen en een helder plan met concrete stappen.
Er zijn vier belangrijke organisatie thema’s (Ken Wilber) die specifiek aandacht nodig hebben.
- Cultuur
- Structuur
- Persoonlijke ontwikkeling
- Gedrag/competenties
Met elkaar gaan we heel concreet bepalen, bij alle vier de thema’s, wat we willen bereiken en hoe we dat gaan bereiken. Met prioriteiten, verantwoordelijkheden en belangrijke milestones.
Tevens gaan we jullie doelen in getallen weergeven die op een aansprekende manier naar de rest van de organisatie gecommuniceerd kan worden. Bijvoorbeeld de 0-15-100 strategie (zero waste; 15% groei en 100% openheid) of de 5-50-500 strategie (5 landen, 50 producten en 500 klanten).
Er zijn vele krachtige manieren om dit dan goed te communiceren naar alle stakeholders. We werken een vorm met jullie uit die bij de jullie past en impact heeft.
Een vorm die zeer goed werkt is aan de hand van een tekening waarop de hele visie staat. Deze kan ondersteund worden met een ‘spel’ dat iedereen op een zeer interactieve manier erbij betrekt en de visie met de doelstellingen goed laat landen in de hele organisatie.
Wil je meer weten
Bel ons:
Mail ons:
​
​
Voor
Voor leiders / leadership teams die verantwoordelijk zijn om de richting van hun organisatie (onderdeel) te bepalen.
Resultaat
In een aantal interactieve sessies komen we tot een realistisch plan van aanpak, aansprekend, onderbouwd, concreet en cijfermatig.